Železniční trať od Brna na Žďár nad Sázavou byla přes hlavní prázdniny a ještě kousek před nimi a kousek po nich částečně uzavřena a nahrazena autobusovou dopravou.
V rámci dotací z EU probíhala a v omezené míře ještě probíhá rekonstrukce a obnova trati mezi Tišnovem a Vlkovem u Tišnova.
Opravovaly se tunely u Dolních Louček - shodou okolností jsem o prázdninách zahlédla v televizi část dokumentu o této trati, konkrétně o výstavbě zdejších tunelů.
Do této doby jsem nevěděla, že původně sloužily za války jako výrobní haly pro letectvo, a teprve po válce byla tato trať zprovozněna pro vlakovou dopravu.
Největší část oprav je za námi (snad), ale přesto se v úseku Řikonín a Vlkov jezdí po jedné koleji.
Ale co si budeme povídat, některým se opravy líbí, jiní nadávají, že jsou některé spoje opožděny, ale takoví lidé bude brblat stále....
Ale abych jen nepsala, připojují z úseku Řikonín - Vlkov u Tišnova několik fotografií, jak se trať opravuje a upravuje její okolí.
Omlouvám se ale i za kvalitu fotek, jsou pořízeny telefonem a za jízdy vlakem.
skály okolo trati jsou očistěny od náletových dřevin a různých sesuvů půdy,
na jekterých místech jsou i zpevněny betonovými opěrnými zdmi
jsou budovány i nové podstavce pod sloupy trakčního vedení včetně osazení novými sloupy
tabule oznamující, kdo projekt modernizace železnice podporuje - bohužel z fotky pořízené za jízdy není moc vidět - tabule je umístěna na zastávce Níhov
víc než co je venku, je vidět špinavé okno ve vlaku
tak to byla taková malá projížďka vlakem spolu s dokumentací jak se nám naše železniční trať modernizuje
Děkuji za Vaše nakouknutí
pěkný večer
Dana
Žádné komentáře:
Okomentovat