čtvrtek 7. února 2019

165. Paličkománie

Vždy jsem obdivovala paličkované krajky,
obdivovala jsem ženy, které umí vytvářet tuto nádhernou krajku,
kterým se paličky v rukou jen míhají,
které oživují kouzlo starých skoro zapomenutých umění.

Od září chodím do Vamberecké školy krajky i já...
ne že bych už uměla paličkovat, to se asi pořádně nikdy nenaučím,
je to běh na dlouhou trať, protože všechno chce své...

Doma se směji, že chodím se učit sukovat ruky s paličkami…

ale už se občas něco i začíná ukazovat....
ve škole paličkuji podle návodu paní učitelky,
vždy asi tak na 5 - 7 párů paliček...




vznikají mi tak takové malé paličkované vzorníky 
(i když některé jsou i s chybami, to jak se mi zasukují ruce..)

hromádka právě odstřižených paliček..


herdule s paličkovaným páskem...
stojan na herduli mi vyrobil manžel jedné z účastnic školy paličkování...


a protože mě jen tak proužky nebaví,
tak jsem začala paličkovat jablíčko..



… vím, zkušená krajkářka tam najde mnoho chyb,
ale pro mne je to zatím veledílo...
sice ještě nedokončené,
ale je....


Po vánocích jsem slíbila, že svoje vánoční dárky budu ukazovat průběžně..
Jedním z nich je i tato kniha..


a zde jsem čerpala motiv...
kniha ukazuje hotové práce i s podvinky..


už vím, co budu jako další paličkovat...
… hrušku...


Děkuji za Vaše nakouknutí a za případné komentáře.

Pěkný den přeje

Dana

3 komentáře:

  1. Dobrý večer, dnes jsem tu asi poprvé, objevila jsem vás u Danky. Máte pestrý blog a děláte toho fakt dost. Zastavila jsem se u toho paličkování, kdysi mě to také chytlo, dokonce jsem si koupila herduli, to se dalo koupit za rozumný peníz. I knihu jsem měla, možná mám, ale jak jsem začala, tak rychle jsem skončila, nějak mě to nechytlo. To moje nadšení vzniklo přímo ve Vamberku, v muzeu krajky, koupila jsem si i ubrousek, orámovaný vambereckou krajkou. Připomněla jste mi ten Vamberk, vy chodíte přímo tam? ... Už máte čím pochlubit a já se přijdu zase podívat, jak pokračujete. Přeji, aby se vám ty ruční práce dařily. Jana :-)

    OdpovědětVymazat
  2. paličkování se učím přímo ve škole Vamberecké krajky ve Vamberku, a ač jsem už také důchodkyně, tak v porovnání s věkem ostatních "děvčat" jsem tam přímo batole...

    OdpovědětVymazat
  3. To je moc fajn, že ta škola je, že je někdo, kdo se snaží tradici vambereckého krajkářství udržet, moc vám to přeji. Já to mám hodně od ruky, ale snad v létě se do toho kraje dostanu a chtěla bych Vamberk zase po letech navštívit. Zdravím tam všechna "děvčata". Jana

    OdpovědětVymazat